Direktlänk till inlägg 11 oktober 2017

Sila mygg och svälja kameler

Av Humpi - 11 oktober 2017 17:00

ordspråket har något sant i sig. jag ska inte längre reta upp mig över smågrejer. jag ge faktiskt upp att läsa rubriker, läsa allt som finns på sociala medier och fundera längre än en normal begåvad människa över det. slut, basta, finito, fertig...

 

i morse vaknade jag med ett leende. jag träffade i min dröm min första riktiga pojkvän Hansi igen. han kysstes som då, men hans snorbroms kittlade så att jag vaknade. var det katten som sniffade på mig och jag vaknade??? det var faktiskt riktig kul att se honom igen. jag har inte sett honom i 43 år. vet ju inte hur han se ut idag - om han är öht vid liv etc pp. konstig är att man aldrig glömmer vissa ansikten. 

 

vi har haft dålig väder på sistone och det höjer inte heller humöret. men vi har ändå något positivt hittat i livet. djuren i vårt liv. det är roligt att blir väckt av några sprötiga morrhår (har hundar morrhår) ja ni vet vad jag menar. även kattens lilla tass som duttar på en och vill säga, matte jag vill ur sovrummet! små hamstrar som kommer med älsklingen till sängen och säger god morgon även om jag vill gärna sova lite till. 

 

vi har börjat med att mata fåglar där ute på balkongen. dom kom och tvittrade och teg om mat. vad gör man? det köptes lite solrosfrö och hängdes upp foderautomaten. nu finns en skara med talgoxar där ute som njuter av en extraportion mat. jag tycker fortfarande att det fanns väldig lite insekter denna sommar. till överraskningen kom också en ekorre. den hoppade upp på bordet och inspekterade allt som fanns där. nu har vi gjort lite ordning på det och ställt ut en skål med mat till den. jag tror vi har en handfull oskalade  jordnötter i skafferiet. jag ska lägga ut dom om en stund. hoppas att lillen överlever vintern och inte blir överkörd av några dårar här som inte ens kolla när dom har kört över en katt. jävla människa!!!

 

nej, jag sa att jag inte skulle reta mig längre över varken folk, rubriker, händelser som jag inte har nån anknytning till. 

 

har försökt att sticka en halsduk (sjal) efter mönsterbeskrivning. herregud är jag så korkat och dumm att jag inte fattar? eller är jag för självkritiskt, pimpinell eller vad? inget blir bra, inget passar mig i smaken hur det än blir. jag ser att det är inte i rätt vinkel, jag ser att en del maskor blir ojämna, jag känner mig inte glad med det som jag försöker att skapa. vad gör jag? repa upp igen och igen. blir less och sen börjar jag med ett par strumpor igen. dom kan jag utantill från topp till tår. men jag vill gärna ha ett plagg till mig själv. något som värmer, något som jag kan visa när jag är ute. hm...kanske för mycket begärd av mig och min stickkonst? 

 

nope, nu ska det blir stickstrumpan igen och min favoritserie!! 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Humpi - 13 juni 2021 12:59

Nun muss ich einfach mal alles los werden. Ich habe immer einen Bruder oder eine Schwester haben wollen, aber als meine Eltern starben, war ich froh alleine gewesen zu sein. All dieser Ärger mit dem Erben ist doch wirklich nicht erträglich.    De...

Av Humpi - 30 september 2018 16:39

ja, ni har läst rätt! ett helt år utan att skriva nånting. även på ansiktsboken blir man ganska lat. jag gnäller fortfarande över det ena eller andra, men retar mig mer i mina egna 4 väggar. att gnäller i andras öron är väl ganska löjlig men det lätt...

Av Humpi - 23 oktober 2017 14:05

hej och hallå!   ja det var nu en liten paus i skriveriet! har tillräcklig retat mig på det ena eller andra men när jag tänker skriva om det har ilskan mest försvunnit igen och då blir det inga bra texter. so what! man ska ju också vara lite posi...

Av Humpi - 5 oktober 2017 16:13

hej mina kära och nära och obekannta vänner och fiende!!   besviken kan man vara på olika sätt. men jag blir upprörd, ledsen och gråtfärdig. och det blir inte bättre att det hände två gånger i denna vecka som är inte slut än.   man lyssnade i...

Av Humpi - 2 oktober 2017 11:51

japp, det blir blåsig där ute. hösten kommer med stormsteg - bokstavligen!    har inte läst tidning än förutom dom stora rubriker som våldtäckt, mord och annan skit. nej - ingen lust till det idag. dagen ska vara i lugnets tecken.    idag bli...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards