Direktlänk till inlägg 29 september 2017

länge sen sist

Av Humpi - 29 september 2017 16:08

jag har för länge sedan kapat min gamla blogg. men ibland vill man bara skriver av sig och gnälla lite. och jag tycker att en blogg är ett bra verktyg för att ventilera sina egna tankar. 

 

den som inte tycker om det som jag yttrar eller tycker inte om mitt sätt att ventilera ska bara går vidare. jag bryr mig inte om vad den tycker!! so what!!

 

har varit 4 dagar på återträff och jag måste säga att det var ganska tråkig denna gång. jag frös från första dagen och med det kom smärtan i hela kroppen. det hjälpte inte att går ensam sina rundor i träningshallen, in till byn eller bara ligger under täcket med träningsvärk för att man hade fel skor med sig. hela sommaren gick jag i sandaler och i högsta fall foppa-tofflor när det var lite blött ute. sedan tog jag med mig snörskor med lite klack. herrjemine vilken träningsvärk jag fick i frambenen. jaja - nästa gång....då blir det ice-buggs - för då är det januari och förhoppningsvis mycket snö utan is. 

 

annars har jag retat mig över en frukost som var inte ens i närheten av det som man kan kalla frukost. jag tal varken mjölkprodukter eller gröt på morgnarna resp på tom mage. alltså fick jag bara välja mellan paprikastrimlor och gurkskivor. sen kom kokerskan med sill. men nä - då var hela dagen kört. jag är uppvuxen och uppfostrat med att frukosten är den viktigaste måltiden om dagen. och det är helig för mig. humöret sjönk några våningar under jord. jaja - men jag överlevde ju ändå.

 

sen fick man en liten psykisk svacke men tack vore en speciell person som sparkade mig faktiskt i röven fick jag le igen. tack kära du!! 

 

på hemfärden blev jag lite illamående - konstig - aldrig annars. kanske för att man var slutkört pga ont, lite sömn och inget riktigt aha-upplevelse. hemma hade gubbsingen redan köpt hamburgare och det var riktigt gott. vi syndade inte med ketchup eller majo eller sånt - men en gedigen stekt lök åt vi på den och lite ost. 

 

hundar, katten och hamstrarna verkade vara glada att jag var hemma igen. alla kom fram ur sina gömställen och gosade en liten stund. unghunden lät mig ju inte ifred. han ville ha sin lilla "boll-stund" iaf. 

 

man gick nöjd och tillfreds i säng och sov som en stock till kl 6.20 när storhamstern ville bryta sig ur buren. det är en välgjort gedigen träbur - stor och rymlig - nästan för stor. men han gnagade på ett ställe så ihärdig att själv mannen i huset - som är annars ganska döv - vaknade. vi alla somnade iaf om och man kan kalla det sovmorgon! 

 

men nu ska jag ta hand om allt som blev liggandes i 4 dagar och sen fixa denna blogg till något som jag kan tycker om. alla som har läst hittills är välkomna med kommentarer eller bara en hälsning!! ha det gött där ute på marknadshelgen - ta det lugnt....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Humpi - 13 juni 2021 12:59

Nun muss ich einfach mal alles los werden. Ich habe immer einen Bruder oder eine Schwester haben wollen, aber als meine Eltern starben, war ich froh alleine gewesen zu sein. All dieser Ärger mit dem Erben ist doch wirklich nicht erträglich.    De...

Av Humpi - 30 september 2018 16:39

ja, ni har läst rätt! ett helt år utan att skriva nånting. även på ansiktsboken blir man ganska lat. jag gnäller fortfarande över det ena eller andra, men retar mig mer i mina egna 4 väggar. att gnäller i andras öron är väl ganska löjlig men det lätt...

Av Humpi - 23 oktober 2017 14:05

hej och hallå!   ja det var nu en liten paus i skriveriet! har tillräcklig retat mig på det ena eller andra men när jag tänker skriva om det har ilskan mest försvunnit igen och då blir det inga bra texter. so what! man ska ju också vara lite posi...

Av Humpi - 11 oktober 2017 17:00

ordspråket har något sant i sig. jag ska inte längre reta upp mig över smågrejer. jag ge faktiskt upp att läsa rubriker, läsa allt som finns på sociala medier och fundera längre än en normal begåvad människa över det. slut, basta, finito, fertig... ...

Av Humpi - 5 oktober 2017 16:13

hej mina kära och nära och obekannta vänner och fiende!!   besviken kan man vara på olika sätt. men jag blir upprörd, ledsen och gråtfärdig. och det blir inte bättre att det hände två gånger i denna vecka som är inte slut än.   man lyssnade i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards