Direktlänk till inlägg 1 oktober 2017

mycket att skriva om

Av Humpi - 1 oktober 2017 17:59

då var det dags igen!

 

jag retar mig så in i vassen över allt möjligt som står enligt mig inte rätt till. varför? är jag en bryr-sig-människa, är världen på väg att blir dekadent? eller är jag bara gammeldags? ja vem vet! 

 

för det första det med "nassarna". ibland tycker jag att dom har rätt - bara hur dom vill blir hört är fel väg. alla vill ha ett arbete, alla vill må bra och kunna försörja sig på ett hederligt sätt. okej okej - det finns undantag. men människor som du och jag då??? jag har alltid betalt för det som jag köpte, har snällt sagt "tack så mycket" när någon gav mig något som jag önskade mig. jag blev uppfostrat så att jag kan skiljer ditt och mitt och jag tror det har jag också gjort med mina barn. ingen av dom kommer på den idéen att tar något som är inte deras. i motsatsen som några barn som jag såg förra vecka. visserligen smakar äpplen ur grannens trädgård bättre än dom egna, men inte lämnar man dom då till någon som väntar på leveransen - eller??

 

visst ja, nassarna. jag sympatisera inte med dom - men tänk en gång till - är det allt så hemskt vad dom begära?

 

nu till dom som fiselda nu under hösten. det luktar bävelen där ute. stinker helt enkelt. hur ska man då vädra sängkläder, torka tvätten eller bara ta sin tur genom den "friska" luften?? nix - hosta får man och astman gör sig påmind. har någon klagat då över luftförorening?? var är alla dom som skriker att rökning är så skadlig och man blir förbannat på dom som röker?? jag känner mig också plågat av denna fislukten - var ska jag klaga då? nej, det går inte - det är ju villaägare som ställer till det. dom kan man väl inte klaga på. speciellt inte när det är några som jobbar på kommunhuset eller är högstuderat, typ läkare osv. 

 

mina djur har gjort mig glad idag - blev väckt av en av våra gulligaste bröder. jag är bara rädd att dom små lämna en droppe på lakan. det stinker inte, det luktar bara intensivt efter kokt ris. och det är inte min favoritdoft heller. 

 

hundarna gick fint i koppel och var drägliga idag. troligtvis tycker dom inte heller om höstrusket. och värre ska det blir läste jag. det ska blir blåsig och regn ska också ställer sig in from i morgon eftermiddag. då är det bara att välja: en hund åt gången och en paraply i andra handen eller regnjacka ser ut som en typ från en annan planet och båda hundar sammtidigt. jaja - ska väl komma på den optimala lösningen. skicka på balkongen menar ni? njäiii jag vet inte riktig. dom är ju inte tränat på det och om jag ser vilka procedurer den ena hundan ha innan han sätter sig ner och sk....  nej nej  - det blir skogsturen iaf. dessutom blir blåbären och lingonen välgödslat! 

 

nu gäller det att göra lite i handarbetsvägen. har inte gjort något sedan jag kom hem för några dagar sedan. ska visa resultatet i morgon med fina foton. 

 

ha det bäst där ute i djungeln och vi läses igen - om ni vill - jag säger ju - den som inte vill läsa det som jag funderar på kan läsa en annans funderingar, skvaller, åsikter eller what ever...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Humpi - 13 juni 2021 12:59

Nun muss ich einfach mal alles los werden. Ich habe immer einen Bruder oder eine Schwester haben wollen, aber als meine Eltern starben, war ich froh alleine gewesen zu sein. All dieser Ärger mit dem Erben ist doch wirklich nicht erträglich.    De...

Av Humpi - 30 september 2018 16:39

ja, ni har läst rätt! ett helt år utan att skriva nånting. även på ansiktsboken blir man ganska lat. jag gnäller fortfarande över det ena eller andra, men retar mig mer i mina egna 4 väggar. att gnäller i andras öron är väl ganska löjlig men det lätt...

Av Humpi - 23 oktober 2017 14:05

hej och hallå!   ja det var nu en liten paus i skriveriet! har tillräcklig retat mig på det ena eller andra men när jag tänker skriva om det har ilskan mest försvunnit igen och då blir det inga bra texter. so what! man ska ju också vara lite posi...

Av Humpi - 11 oktober 2017 17:00

ordspråket har något sant i sig. jag ska inte längre reta upp mig över smågrejer. jag ge faktiskt upp att läsa rubriker, läsa allt som finns på sociala medier och fundera längre än en normal begåvad människa över det. slut, basta, finito, fertig... ...

Av Humpi - 5 oktober 2017 16:13

hej mina kära och nära och obekannta vänner och fiende!!   besviken kan man vara på olika sätt. men jag blir upprörd, ledsen och gråtfärdig. och det blir inte bättre att det hände två gånger i denna vecka som är inte slut än.   man lyssnade i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards