Direktlänk till inlägg 5 oktober 2017

besviken

Av Humpi - 5 oktober 2017 16:13

hej mina kära och nära och obekannta vänner och fiende!!

 

besviken kan man vara på olika sätt. men jag blir upprörd, ledsen och gråtfärdig. och det blir inte bättre att det hände två gånger i denna vecka som är inte slut än.

 

man lyssnade inte på sin människokännedom denna gång istället på ytterligheter. jag predika hela tiden till min gubbe att han ska först bilda sig en uppfattning om en människa innan han överöser denna med lovord. men denna gång fick jag en känga. aldrig mer kan jag säga. jag känner som tur inte dom som gjorde mig besviken i verkliga livet. men jag är färdig med dom för denna tidsäran. kommer inte att pratar med dom i närmaste decennier - lovar!!

 

en av dom var en mindre intelligent 20-30årig kille. sprang inte bara på mig med sina skällord - nej då. men med en sådan attityd kan han vara där var pepparn växer. och den andra - en kvinna i min ålder troligtvis - kan inte ens hjälpa till att en grupp kan växer och gro. nej tack för sådana typer.

 

jag ställer upp och hjälper var jag bara kan. försöker att håller humöret och glädjen uppe i gruppen, frågar ibland om det går nåt att förbättrar eller om alla är nöjda hittills med all utveckling osv osv. vad kan man som ledare mer göra??

 

mja, cybervärlden gav mig ett törn så går jag tillbaka till mina 5 stickor och gör det som jag kan bäst - sticka strumpor till nära och kära som vill ha! har dom tillräcklig så går dom till välgörande ändemål. 

 

sen var det så att jag ansökte ett jobb långt uppe i norr. dom krävde att man var bra på tyska i ord och skrift. men helllloooo!!!! jag, jag, jag - jag kan!! men nejdå stället var innan ansökningsstoppet redan tillsatt. fusk säger jag bara - kanske nån jävla släktning som fick det. strunt samma, var ändå bara ett säsongsjobb.

 

här i huset händer mycket, nyinflyttning med mycket skrammel, nya termostater vid elementerna, skrammel igen och 5 handverkare sammtidigt i lyan. tro mig - hundarna blev helt galna! lekplatsen blir större och får nya aktivitätsgrejer till barnen. brummande grävmaskiner dagen genom. har dom lunch eller fikapaus är det nåt annat som låter. som tur är gräsklipparsäsongen över. all löv har nästan ramlat ner. en frostnatt och allt är kal och grått igen. gör inget - jag sitter varmt och torrt här inne!

 

nu måste jag slutar här för idag, annars har jag inget att gnäller över för nästa blogg!! ha det så gött och vi läses....om några dagar - kanske tidigare!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Humpi - 13 juni 2021 12:59

Nun muss ich einfach mal alles los werden. Ich habe immer einen Bruder oder eine Schwester haben wollen, aber als meine Eltern starben, war ich froh alleine gewesen zu sein. All dieser Ärger mit dem Erben ist doch wirklich nicht erträglich.    De...

Av Humpi - 30 september 2018 16:39

ja, ni har läst rätt! ett helt år utan att skriva nånting. även på ansiktsboken blir man ganska lat. jag gnäller fortfarande över det ena eller andra, men retar mig mer i mina egna 4 väggar. att gnäller i andras öron är väl ganska löjlig men det lätt...

Av Humpi - 23 oktober 2017 14:05

hej och hallå!   ja det var nu en liten paus i skriveriet! har tillräcklig retat mig på det ena eller andra men när jag tänker skriva om det har ilskan mest försvunnit igen och då blir det inga bra texter. so what! man ska ju också vara lite posi...

Av Humpi - 11 oktober 2017 17:00

ordspråket har något sant i sig. jag ska inte längre reta upp mig över smågrejer. jag ge faktiskt upp att läsa rubriker, läsa allt som finns på sociala medier och fundera längre än en normal begåvad människa över det. slut, basta, finito, fertig... ...

Av Humpi - 2 oktober 2017 11:51

japp, det blir blåsig där ute. hösten kommer med stormsteg - bokstavligen!    har inte läst tidning än förutom dom stora rubriker som våldtäckt, mord och annan skit. nej - ingen lust till det idag. dagen ska vara i lugnets tecken.    idag bli...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards